Click sini

Dec 20, 2015

BBM 3410 : KETIKA DAN KALIMAT

Assalamualaikum W.B.T.

Baiklah, kali ni aku akan berkongsi pengalaman dan cerita di sebalik kelas Bahasa dalam Multimedia (BBM 3410). Banyak perkara yang aku nak kongsikan. Pada mulanya, aku boleh pilih nak kelas yang mana, tapi disebabkan tak nak kelas terlalu pagi, jadi aku pilih kelas Dr. Normaliza. Hahaha (muka malas mandi pagi). Kalau ikutkan pengalaman sebelum ni, ada jugak kelas dengan Dr. Normaliza, tapi untuk kelas penyeledikan sebelum ni, sangat menakutkan. Jadi aku redah je lah masuk kelas multimedia kali ni.

Tup.tup masuk je kelas, Dr sangat berbeza masa kelas penyelidikan. Mula-mula je dah rasa seronok. Walaupun memang dah diberi amaran akan dapat banyak kerja (kata Dr banyak praktikal). Hahaha. Masa kelas pertama, dah dapat arahan untuk bawak barang-barang pada kelas minggu depannya. Memang setiap minggu Dr bagi kerja kumpulan, dengan kalendar lagi (stress mak nak). Tapi, sebab semua kerja yang Dr bagi tu lah, aku belajar banyak benda dan akhirnya aku dah pandai buat kalendar dan video. Sebelum ni tak pernah terfikir pun nak sentuh benda2 yang melibatkan multimedia ni. Benda yang aku paling perasan ialah, aku menjadi semakin yakin dan semakin tak tahu malu (tak malu yang dibenarkan lah). Tak sangka plak aku ni kreatif jugak setiap kali kena siapkan video. Ecececeh.

Banyak benda yang aku dapat selama kelas multimedia ni. Kebanyakan tugasan Dr bagi dalam kumpulan. Biasalah kan kalau dalam satu kumpulan tu ada berselisih pendapat. tapi sebab perselisihan tu lah yang mengajar aku macam mana untuk menerima kritikan dan pendapat orang lain. (Bukan kena ikut kepala aku je). Aku percaya, kawan-kawan aku mesti macam marah dengan aku, sebab aku ni sangat tekankan disiplin. Hahaha. Nasib lah semua berjalan lancar. Maaf ya kawan-kawan sebab perangai aku ni.

Akhir sekali, terima kasih Dr untuk semua pengalaman yang Dr dah kongsikan dengan kami. Saya happy masa dalam kelas Dr dan boleh hilang stress masa belajar dengan Dr.

:)


3 comments: